Shop Mobile More Submit  Join Login
I'm Sorry by RyuuLight I'm Sorry by RyuuLight
Edit: changed the title cuz I never liked the original one...

crazy things happen when you are in the mood to draw something sad and tragic at 1 in the morning while listening to Within Temptation.

started out as a crappy sketch just to get it outof my head. Celestia was simple enough, but Nightmare Moon proved to be a pain to do only in pencil (thats what Sketchbook imitates best in my opinion). after 2 hours, I finally got a pose that wasnt hard to do without fancy effects. I colored her in to separate her armor...when I was done...Celestia was a shame...so, I fixed her up. not perfectly. but better.

background was possibly going in. but I lost my motivation, being 3 in the morning...
Add a Comment:
 
:iconrobothood:
Robothood Featured By Owner Oct 22, 2014  Hobbyist Traditional Artist
WAAOOAOAAAAH! This is awesome!
Reply
:iconryuulight:
RyuuLight Featured By Owner Oct 23, 2014  Hobbyist Digital Artist
Thanks :)
Reply
:iconkuromiakumura:
KuromiAkumura Featured By Owner Oct 15, 2014  Hobbyist Traditional Artist
Nightmare moon is awesomely demonic!! :D
Reply
:iconryuulight:
RyuuLight Featured By Owner Oct 15, 2014  Hobbyist Digital Artist
Lol I remembered how she was portrayed on nightmare night and ran with it xD
Reply
:iconkuromiakumura:
KuromiAkumura Featured By Owner Oct 18, 2014  Hobbyist Traditional Artist
its flipping awesome yeah great idea!

oh guess wut, i was watching a mlpfim pmv in class and the girl behind me didn't believe it was mlp she thought it was all fan made because she thought it was liek the 80's version =_= and she  kept saying"that is NOT my little pony, my little pony is meant to be for kids and all  like stupid kids cute stuff" sorry to say but if it was like that there wouldn't be bronies....sheesh apparently Luna eclipse and season 4 ep 1-2 aren't real episodes =_=
Reply
:iconryuulight:
RyuuLight Featured By Owner Oct 18, 2014  Hobbyist Digital Artist
Show her the season 4 finale. Lulz see what she says about that. I grew up with the 80s ponies, and I will admit, I was kinda the same. I first saw it and thought this style butchered it. So, I cant really be upset with people who say things like that, if youre comparing it to the 80s. Hell, i even thought G3 butchered the original 80s ponies. But then I gave it a shot and now im a huuuuge brony lol with still a bit of nostalgia love for thd original.
Reply
:iconkuromiakumura:
KuromiAkumura Featured By Owner Oct 18, 2014  Hobbyist Traditional Artist
I grew up with the old ponies as well and when i saw the new one i thought it would be the same but then i saw  a amv with nightmare moon gave it a shot. But i thought it be the only good thing ever in the show so i dumped it ( like naruto with the kyuubi ). Then i kept seeing pics and vids and plot and i gave it a chance and became a brony XD.

i haven't finished season 4 TT-TT
Reply
:iconryuulight:
RyuuLight Featured By Owner Oct 19, 2014  Hobbyist Digital Artist
You need to finish the season!!! Epicness!
Reply
:iconkuromiakumura:
KuromiAkumura Featured By Owner Oct 20, 2014  Hobbyist Traditional Artist
GGGGAAHHHH I WILL BUT I HAZ NO INTERNET 
Reply
:iconphenometron:
Phenometron Featured By Owner Oct 14, 2014
Nightmare Moon's gonna bite real hard.
Reply
:iconryuulight:
RyuuLight Featured By Owner Oct 14, 2014  Hobbyist Digital Artist
makes me never want to cross her lol xD
Reply
:iconcrossdevice:
CrossDevice Featured By Owner Oct 14, 2014
Its the final battle!
Reply
:iconryuulight:
RyuuLight Featured By Owner Oct 14, 2014  Hobbyist Digital Artist
Hell yeah xD I even watched that battle while making it to see its epicness. Haha
Reply
:iconcrossdevice:
CrossDevice Featured By Owner Oct 14, 2014
Awesome :D
Reply
:iconnanagwong:
nanagwong Featured By Owner Oct 14, 2014  Hobbyist Writer
Looks good lol. Wish my brain would function that well after 9 lmao
Reply
:iconryuulight:
RyuuLight Featured By Owner Oct 14, 2014  Hobbyist Digital Artist
Lol I just couldnt sleep last night
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
October 13, 2014
Image Size
565 KB
Resolution
1280×800
Submitted with
SketchBook
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
720
Favourites
80 (who?)
Comments
16
Downloads
12

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×